کاغذ رول حرارتی

کاغذ حرارتی، به کاغذ های رولی اطلاق می گردد که با انتقال حرارت از دستگاه های پرینتر چاپ می گردند، ضخامت رول کاغذ حرارتی بسیار کم بوده و در متراژ های 20 الی 60 متر در مدل های گوناگون تولید می گردد.

کاغذ حرارتی به سه گروه رولی تقسیم می گردد که شامل کاغذ حرارتی 54 که به صورت رایج جهت استفاده در پوز های بانکی و ترازوی دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد، کاغذ حرارتی 57 گروه دوم کاغذ حرارتی می باشد که برای استفاده در پرینتر ترازو و صندوق فروشگاهی های مورد استفاده قرار می گیرد و گروه سوم رول حرارتی 80 می باشد که به رول کاغذ 8 سانتی نیز معرفی می گردد و تنها در فیش پرینتر ها در فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد که کیفیت رول های ذکر شده به دلیل تنوع شرکت های تولید رول کاغذ بسیار متنوع بوده است.

رول کاغذ حرارتی کاغذی است که در اثر حرارت صندوق فروشگاهی یا فیش پرینتر روی کاغذ چاپ می کند و در فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

چند نوع رول کاغذ حرارتی داریم؟

رول کاغذ حرارتی بر سه نوع تقسیم می شود :

۱- رول کاغذ حرارتی فیش پرینتر

۲- رول کاغذ حرارتی صندوق فروشگاهی

۳- رول کاغذ حرارتی آزمایشگاهی

رول کاغذ حرارتی فیش پرینتر رولی هست که بر اثر گرمای که فیش پرینتر تولید می کند روی کاغذ چاپ می شود . این رول کاغذ حرارتی در متراژ مختلف موجود می باشد در متراژ ۵۰-۵۵-۶۰-۶۵ متر می باشد .

کشور سازنده رول کاغذ حرارتی؟

کشورهای مثل ایران – کره – سنگاپور – چین و مالزی کشور سازنده رول کاغذ حرارتی می باشد .

رول کاغذ حرارتی فروشگاهی مورد استفاده صندوق های فروشگاهی می باشد . صندوق فروشگاهی که رول هلی به عرض ۵۷ میلیمتر استفاده می شود این رول های حرارتی صندوق فروشگاهی به متراژ ۲۰ و ۲۲ متر تولید می شود و کشور سازنده ایران -کره – و چین می باشد .

رول کاغذ حرارتی آزمایشگاهی مورد استفاده در تمامی آزمایشگاه ها می باشد و دارای حرارت بسیار قوی می باشد .

دستگاه های فکس نیاز به یک سری اقلام ولوازم مصرفی دارند که یکی از آن ها، رول می باشد. رول فکس هر نوع از دستگاه ها متفاوت می باشد به عبارتی رولی که دستگاه های فکس کاربنی از آن استفاده می کنند، دستگاه های لیزری از آن نمی توانند استفاده کنند. هر رول فکس برای یک سری از مدل های مختلف کاربرد دارد که در انتهای مطلب برای شما گفته خواهد شد. رول های فکس همانند دستگاه های فکس به ۳ نوع لیزری، حرارتی و کاربنی تقسیم بندی می شوند.

در فکس های حرارتی اطلاعات بر روی یک رول حساس به حرارت که شباهات زیادی به کاغذ مخصوص فیش های پرینتر و یا رسید در فروشگاه دارد درج می شود. فکس های حرارتی مبتنی بر تکنولوژی های کاغذ حرارتی عمل می کند. بر طبق این تکنولوژی حرارت بر روی نقاط خاصی اعمال می شود که این روند با استفاده از تبدیل انرژی الکتریکی به حرارت انجام پذیر می شود در واقع عنصر حرارتی کدهایی را که فکس مبدا ارسال می کند را به ترتیب دریافت و بر روی هد اعمال می کند که درنتیجه آن به کاغذ منتقل می شود.

رول های فکس به ۳ لایه تقسیم بندی می شوند:

۱» لایه زیرین که از جنس یک کاغذ ساده است.

۲» لایه پایه که شامل یک ماده خشک همانند ژلاتین و نمک های قلیایی می باشد.

۳» لایه فعال که حاوی یک فرمول شیمیایی بدون رنگ است که در برابر حرارت واکنش نشان می دهد.

لازم به ذکر است که فکس های کاربنی از کیفیت بالاتری نسبت به فکس های حرارتی برخوردار است و در نتیجه آن از قیمت بالاتری برخوردار نیز می باشد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که تمامی رول های فکس دارای یک تاریخ انقضاء می باشند لذا در زمانی اقدام به خرید کنید که نیاز به استفاده از رول خواهید داشت